L’oreal Elvive Phytoclear Anti-Roos Lotion

Sorry sorry sorry… Ik weet dat ik al even niks van mezelf heb laten horen, maar ik heb het zo druk met mijn tentamens! Hier is er toch weer één: een review!

Laatst las ik op de blog van Serena (BeautyLab) dat L’oreal met een nieuwe anti-rooslijn kwam: Phytoclear. Ik werd gelijk enthousiast en wilde de 7 dagen hoofdhuidlotion graag proberen.

20170412_132547.jpg

Helaas heb ik veel last van roos. Hierdoor heb ik ook vaak last van jeuk op mijn hoofd. Antiroosshampoo werkt niet, zelfs niet van de kapper. Daarom ben ik altijd op zoek naar alternatieven.

L’oreal beweert dat de phytoclearlijn een nieuw alternatief tegen roos is. Antiroosshampoo’s zijn nogal heftig en hier is dus een groen alternatief voor bedacht door L’oreal. De phytoclear producten bevatten 3 plantaardige oliën die roos moeten verminderen: Theeboom olie, Citroengras olie en Geranium olie. De lotion bevat ook Octolamine. L’oreal zegt dat dit een klinisch bewezen anti roos bestanddeel is.

Wat belooft de 7 dagen hoofdhuidlotion?

Na 7 dagen is de roos verminderd*. Met herhaaldelijk gebruik, is de hoofdhuid tot 1 maand beschermd tegen roos**.

*Even in het Nederlands vertaald: Het is klinisch getest en zichtbare roos verminderd bij een gebruik van 2 keer per week.

** Ook deze even in het Nederlands vertaald: Het is klinisch getest en zichbare roos is tot 1 maand beschermd na 4 keer gebruik van de lotion.

Het gebruik

Toen ik de lotion ging gebruiken was ik erg benieuwd of het ook zou werken. Je moet de lotion deel voor deel aanbrengen op de haar aanzet en hoofdhuid. Dit moet op droog haar. Je hoeft de lotion niet uit te spoelen.

Als je de lotion in je haar sprayt komt de citroengeur je tegemoet. Ik hou hiervan, maar het is wel een sterke geur. Het is even een werkje om je haar in delen te verdelen, maar na een tijdje heb je dat wel door en gaat het al veel sneller.

Werkt de lotion ook?

Ja zeker. Na een dag of 4 (ik gebruikte het elke dag) zag ik zeker al verschil. Normaal gesproken was ik net een sneeuwbal als ik jeuk had, de roos viel naar beneden (getverderrie). Nu is dat echt niet meer zo! De roos is niet helemaal verdwenen, maar dat belooft L’oreal ook niet. Wel is het zo dat je het bijna niet ziet (tenzij je echt in mijn scheiding gaat kijken of ik roos heb) en ik heb ook bijna geen jeuk meer. Zo ontzettend fijn!

Ik zal dit product nog heel lang gaan gebruiken, helemaal top!

De L’oreal Elvive Phytoclear Anti-Roos Lotion is te koop bij bijvoorbeeld de Etos en Kruidvat voor €7,99 euro.

Hebben jullie last van roos? En heb je deze productlijn al geprobeerd? Laat het weten in de reacties!

3 gedachtes over “L’oreal Elvive Phytoclear Anti-Roos Lotion

Geef een reactie

